meeea

Träningsmotivation nu?

Kategori: Allmänt

Varför är det alltid så (eller åtm oftast) att före jag ska gå och lägga mig får jag en jäkla kick i mig att "NU VILL JAG TRÄNA!"? Varför just nu när jag snart ska krypa ner under täcket.. varför kan inte exakt denna känsla/motivation komma när jag t.ex kommer hem från jobbet eller inte har nånting bättre för mig och sitter och latar mig i nån soffa eller säng. ååååhh. Men imorron, jaa eller jag vågar inte säga nånting. Om jag skriver att "imorgon ska jag träna" blir det ändå inte av.. så nu ändrar vi på dett och så skriver jag hit NÄR jag har tränat. Hehh, får se när det blir... Men nejnej, jag ska iaf försöka lyfta upp röven imorgon! Håll tummarna för mig!!
 
Hittade en gammal bild. Men såhär smal var jag när jag gick på 1an i yrkes. Skulle aldrig våga visa hur min mage ser ut just nu.. och har någon tips på hur man ska få bort en putmage?
 
Det här var på 2an i yrkes, fortfarande helt nöjd med kroppen men sen började det gå mot den sämre sidan. Får faktist riktit motivation av att träna när man ser på gammla bilder hur smal man var då och hur man ser ut nu. Jaa jag tycker inte att jag är föör rund/fet nu men vill få den kropp som jag känner mig bekväm med och det gör jag inte riktigt nu. Sååå, ni kan väl skicka en tränings-motivations-kommentar till mig och tipsa hur jag ska få motivation för träningen igen och så jag klarar att komma till det mål jag vill.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2012-06-27 | 10:03:51

    tå du seir att du int har na motiovation er he en ursäkt! he er svårt ti koma igang me trenase om man gör he bara tå man tycker, man måst baa tving se sjölv naliiti :)

    Svar: jo he så sant som du sejr! måst no byri tving me betä! :D
    Mia

  • Kia säger:
    2012-06-27 | 10:16:53

    Har haft liti sama problem!! På hösten/vintern va ja på sali. Ibland myki, men emellanåt int alls. Blev lättare senn ja börja spela fotis. Fö he e tycker ja om :) du måst fösök få me nån kaveri som lite pushar de. Plus att he e oftast kulare att träna tisammans än ensam :)

    Svar: jo ja var å ofta på gym elde träna tär heijm från vintern ti just fyri skolona sluta typ men saan skeit e se, vejt int rikti vart e lämma :D men ja ska no ta me i kragen å byri igen! å änder myki på min kost!
    Mia

  • Anonym säger:
    2012-06-29 | 02:32:31

    Läs http://camillamillas.blogspot.fi/ blogg :D

  • . säger:
    2012-06-29 | 11:08:08

    Du kan tyvärr inte punktförbränna fett, vill man ha bort en putmage måste man helt enkelt gå ner i vikt och då försvinner ju fett från hela kroppen också, inte bara magen :)

  • daniela säger:
    2012-07-01 | 12:50:29

    min maga vart en miljon gang plattari tå ja la om min kost! he e nåo typ 70% mat e handlar om å resten träning, ja ha it riktit hitta den allra perfektaste balansen millan dem enno å ibland så dalar e heilt å träningen lider, men I'm getting there ;) så ja jetär i princip bara kvarg, bär, frukt, grönsaker, frön å såklart loads of kött, fisk å kyckling! He e itt så svårt ti skipp kolhydrater ijeentligen, fittigast va väl brö.. typ? Ja kan skick före å efterbilder åt se sedan tå ja e nöjd ;D men magan ha blivi plattari, he e confirmed! sko do båo närmari sko vi konn va träningsmotivationärer elä naa å push varader men tå do no ska båo tidee ;)

    Svar: ahaaa! Jå ja sko rikti måst skärp mej me kostn, he ha no firi heilt upp ett nating he nu så he sko ja verkligen behöv änder på! :) å tränasi sko ja å måst byri mee igen! he har å lämma heilt, men bara ja får hade rikti motivation så tå ska e vel no byri ga betä å ja hoppas ja får an tibax! vill så byri tyck mejr om kroppi min å må bra! :)
    Mia

  • pessi - SvenskFinlands blondaste Blogg säger:
    2012-07-03 | 11:52:57
    Bloggadress: http://pezsi.blogg.se

    som daniela sa så er e så, 70% mat och träning inverkar med bara 30%. Typ. :) så viktigast e nog att du börjar med att checka in dina matvanor och gör lite förändring där :) Som t.ex. pasta, bröd, limsa och sånt som man äter varje dag lägger snabbt på en massa onödiga kalorier.. och börja läsa scandalbeauties bloggarna, de har en massa tips och om man kollar på deras kroppar så kan man inte annat än hoppa upp från soffan och laga se ut o rör på fläsket ;) eller skaffa ett gymkort! för då vet du att du spendera en massa dyra pengar på det och bara MÅÅÅÅSTE gå dit :) men som sagt, vad du äter är viktigaste.. lycka till snygging!!

    Svar: tack fö tipssii! :)) å joo ja ska no ta me i kragen me allt å byri skärp me ådentlit! bara ja frisknar till nu å int får na värr feil så tå :) får no rej träningsmotivation av att läsa din blogg, du ha jo blivi så smal å iter rätt! You go girl! ;)
    Mia

  • emmi säger:
    2012-08-07 | 12:25:19

    å ja halder me ovanstående, kosten gör mychi. Om du skippar in massa åonödoga kolhydratar ska du si att do it e lika åppsväld namejr :) San ska du skaff de it gymkåort OCH en träningsbuddy, för om do ha lova din kompis at do ska kåm ti gymmi me hon/han så kan do jo it dra de ur :) å saan ti fokuser majoritetin åv träni ngin ti he do tkr om, ja sjölv hatar gym så ja gar mest på lejdda pass, men så tvingar ja me sjölv ti fa på gymmi å tär emelllan fö ti få na muskler :)

Kommentera inlägget här: